Jo'burg en Sodwana Bay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Caroline Oers - WaarBenJij.nu Jo'burg en Sodwana Bay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Caroline Oers - WaarBenJij.nu

Jo'burg en Sodwana Bay

Door: Caroline van Oers

Blijf op de hoogte en volg Caroline

26 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

13 juni was het dan zover! De wedstrijd Nederland tegen Spanje. Wij zijn met de hele bende op vrijdagmiddag naar Johannesburg vertrokken om de wedstrijd in het Holland Heinekenhouse te kijken. Wat was dat een mooie avond! Ongelofelijk dat Nederland gewoon met 1-5 van Spanje heeft gewonnen. Wanneer mensen mij in de afgelopen dagen vragen waar ik vandaan kom, antwoord ik met Nederland. De eerste reactie die je dan krijgt is; ''you play very well in the World Cup'' of ''Your gonna be in the finals''. Nou laten we het hopen dus ;).

Zaterdag was dus lekker een brakdagje voor ons in Johannesburg. We sliepen in een heel leuk hostel in de leuke wijk Maboneng. Een wijk met veel kunst. Daar hebben we een beetje rondgelopen, koffietje hier, hapje eten daar en toen terug naar Pretoria.

Op zondag zijn we naar het voorttrekkersmonument geweest. Mochten jullie hier ooit nog heen gaan. Verdiep je dan eerst in de geschiedenis van Zuid Afrika. Wij hadden dat niet gedaan en waren daar een beetje verloren in alle verschillende kolonies die er gevormd waren en de conflicten die gevoerd zijn. Dus ook met Nederland. Aan de verschillende achternamen kun je goed zien dat Nederland een groot onderdeel is van de Zuid Afrikaanse geschiedenis.

Afgelopen weekend zijn we naar de kust gereden. Na een reis van 8 uur kwamen we in het donker aan in het beste duikershostel van Sodwana Bay. Een aantal was er al, omdat zij dit weekend hun PADI, voor open water duiken, wilde halen.Wij wisten dat zij wel wat mental support konden gebruiken, dus zijn wij met onze auto ook die kant op gereden. Dit was echt een chill weekendje. Lekker in de zee zwemmen, snorkelen, lekker eten, de wedstrijd Duitsland - Ghana kijken (2-2 WHAAT?!) en lekker eten.

In het ziekenhuis gaat alles zijn gangetje. Ik ben deze weken van ziekenhuis geswitcht. Ben nu bezig op de spoedeisende hulp in het Tswhane District Hospital. En man man man, wat een verschil met in Nederland. Het is leuk dat ik zelf patienten mag zien, maar ik moet alles overleggen met de arts. Wat heel logisch is, maar alles duurt zooo verschrikkelijk lang. Op 1 dag zie ik vaak zo'n 4-5 patienten, omdat de artsen constant bezig of weg zijn, de verpleegkundigen niets doen, bloed resultaten 4-6 uur op zich laten wachten en een rontgenfoto ook langer dan een uur duurt. Het is wel leuk dat je veel mag doen. Ik heb al veel bloed geprikt, een suprapubiskatheter (vergeet dit woord maar weer) ingebracht, een curretage (een miskraam aborteren), gewone katheter ingebracht en ik heb vandaag voor het eerst gehecht. Dus het was een leuke dag.

Nu is het aftellen geblazen. Zaterdag komt Jochem en blijft voor 10 dagen. En dan is het nog maar een paar weekjes en dan ben ik alweer klaar! Vind het heel leuk hier, maar zal ook wel blij zijn om weer naar Nederland te komen en nog iets van de zomer mee te krijgen!

Tot de volgende blog!

x

  • 26 Juni 2014 - 17:40

    Dinie:

    Hoi lief Caroline, Wat fijn om weer van je te horen!. Goed dat je je zo vermaakt :-). Hier in Amsterdam gaat alles zijn gangetje, flink ziek geweest na onze vakantie, maar nu weer lekker mijzelf. Ben begonnen, samen met Leny, met een cursus Mindfulness. Fantastisch. Ik leer weer nieuwe dingen over mijzelf. Ook weer hoe fijn het is om verbonden te zijn met alles en iedereen en dat weer goed te voelen!

    Ik verheug mij erop om je weer te zien. Veel plezier komende tijd met Jochem en .... tot GAUW!

    xx Dinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3900

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Pretoria - Zuid Afrika

Landen bezocht: