Weekendje Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Caroline Oers - WaarBenJij.nu Weekendje Swaziland - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Caroline Oers - WaarBenJij.nu

Weekendje Swaziland

Door: Caroline van Oers

Blijf op de hoogte en volg Caroline

12 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Afgelopen weekend zijn we met de hele bende naar Swaziland vertrokken. Vrijdagavond kwamen we heel laat aan vanwege een omweg die we moesten maken. We hadden reispapieren nodig om Swaziland binnen te komen, maar bij het autobedrijf in Pretoria lag het systeem eruit (alweer) en werden we naar een filiaal ''op de route'' gestuurd. We werden helemaal richting Krugerpark gestuurd en toen moesten we dus weer naar beneden voor Swaziland. Het was een hele tocht, maar om 22.00 ofzo kwamen we dan eindelijk aan in het hostel.
We hebben daar geslapen, koud gedoucht en toen naar een Cultural Village geweest waar we een rondleiding hebben gehad en aan het eind een traditionele dansvoorstelling hebben gezien. Daar in de buurt lagen watervallen, dus daar zijn we toen ook nog even langs gelopen. Die zaterdagavond was de hele groep bijeen en hebben we het hostel op zijn kop gezet. Zondag lekker brak dus, daar hadden we al rekening mee gehouden en waren lekker naar een hotspring geweest om daar even wat zon mee te pakken.
Maandag zijn we naar een natuurpark geweest en zijn we er op paardjes doorheen gegaan. Dit was wel weer even wennen, heb al lang niet meer op een paard gezeten. De beestjes waren gelukkig heel lief en mak. De mijne was een beetje te mak naar mijn smaak. Ze moesten allemaal achter elkaar lopen en tussen mijn paard en het paard voor mij ontstond de hele tijd een gat van 10 meter. En sneller wilde hij ook echt niet.

Na het paardrijden begon de spannende tocht richting huis. We hadden bij het binnenkomen van Swaziland onze paspoorten helemaal niet hoeven laten zien en dus ook geen entreestempel gekregen, wat dus wel moest. Oeps! Bij aankomst bij de grens moesten we nu wel onze paspoorten laten controleren en bij het loket zagen ze natuurlijk dat er iets niet goed zat. Na veel discussie wisten die mensen ook niet goed wat ze met ons aanmoesten en zeiden ze dat we in veel problemen zaten om nu Zuid Afrika weer binnen te komen. Dus wij met onze exitstempel van Swaziland op naar de grens van Zuid Afrika. Daar aangekomen vertelde we ons verhaal, dat het een ongelukje was en dat we nu alleen de exitstempel hebben en of dat een probleem is. Waarop zijn antwoord was; nee is geen probleem, BAM BAM, stempels van Zuid Afrika erin en prettige dag verder!

Verder is dit weekje een heel rustig weekje voor ons. De Zuid Afrikaanse studenten hebben tentamens, dus voor ons ook weinig. Dinsdag was een van de meiden jarig waar ik een auto mee deel en gingen we uiteten in Johannesburg. Daar echt HEERLIJK gegeten. Verder ben ik deze week veel aan het chillen, wat ik ook wel nodig heb merk ik. Volgende week weer knallen in het ziekenhuis.

Ik hoop dat je mijn verhaaltje weer met plezier hebt gelezen!

Tot snel!

x

  • 12 Juni 2014 - 11:10

    Sherydah:

    Leuk al je verhalen! Ik lees ze graag :) Veel plezier en dikke kus!

  • 12 Juni 2014 - 14:03

    Petemoei:

    Heerlijk om weer wat van je te horen, ik lees met belangstelling al je belevenissen, je schrijft en beschrijft heel
    beeldend net of we over je schouder mogen meekijken, laat maar komen

  • 16 Juni 2014 - 22:42

    Vivi:

    He Car!! Super leuk om je verhalen te lezen!! Haha dat is even wennen om weer op een paard te zitten ;) Succes met je pittige week in het ziekenhuis!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 3901

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Pretoria - Zuid Afrika

Landen bezocht: